شناسهٔ خبر: 14519 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راه‌اندازی برج‌های نوری در آزادراه رشت- قزوین

برج نوری محور قزوین رشت مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان از راه‌اندازی برج نوری در محور آزادراه رشت-قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گیلان، محمود ایرانپرست با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح روشنایی در ایمن‌سازی محورها گفت: مهمترین كاركرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امكان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع در هنگام تاریكی بوده كه نتیجه ‌آن كاهش تصادفات و افزایش ضریب ایمنی ترافیك عبوری است.

وی افزود: نصب ۲ عدد برج نوری در آزادراه رشت-قزوین در محدوده لوشان ورودی کارخانه سیمان انجام شد. ارتفاع هر برج ۲۵ متر و هر کدام ۱۶ پروژکتور بخار سدیم ۴۰۰ وات است و تا شعاع ۱۵۰ متری را روشن می‌کند. این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر  ۷۰ میلیون تومان با هدف روشن کردن رمپهای ورودی و خروجی به منظور کاهش تصادفات است.

با راه‌اندازی برج‌‌های نوری فوق بیش از ۲۰ هزار نفر از اهالی محترم بخش‌های عمارلو خورگام و شهر لوشان از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

وی در پایان از راه‌اندازی برج‌های نوری در محور پونل به اردجان در جاده رضوانشهر به تالش خبر داد و گفت: سیستم روشنایی طولی معابر این محور تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسدکه طول ۴ کیلومتری محور را روشن می‌کند.

نظر شما